ENERGETYKA, RYNEK ENERGII - CIRE.pl - energetyka zaczyna dzień od CIRE
Właścicielem portalu jest ARE S.A.
ARE S.A.

SZUKAJ:



PANEL LOGOWANIA

X
Portal CIRE.PL wykorzystuje mechanizm plików cookies. Jeśli nie chcesz, aby nasz serwer zapisywał na Twoim urządzeniu pliki cookies, zablokuj ich stosowanie w swojej przeglądarce. Szczegóły.


SPONSORZY
ASSECO
PGNiG
ENEA

Polska Spółka Gazownictwa
CMS

PGE
CEZ Polska
ENERGA





SERWIS INFORMACYJNY CIRE 24

Rosnieft żąda od portalu RBK gigantycznego odszkodowania
21.05.2020r. 19:12

Koncern Rosnieft zażądał od rosyjskiego portalu RBK odszkodowania w wysokości 43 mld rubli (ponad 607 mln dolarów) z powodu artykułu o projektach koncernu w Wenezueli. Koncern uważa, że materiał zaszkodził jego reputacji biznesowej.

O kwocie żądanego odszkodowania RBK poinformował w czwartek, po zapoznaniu się z pozwem.

Powodem sporu między Rosnieftem, największym rosyjskim producentem ropy, jest materiał opublikowany przez RBK 14 maja. Artykuł dotyczył przejmowania aktywów naftowych w Wenezueli, których pozbył się Rosnieft, przez nowych właścicieli. RBK utrzymywał, że państwowa firma RosZarubieżNieft wykupiła 80 proc. Narodowego Konsorcjum Naftowego, poprzez które Rosnieft zarządzał aktywami w Wenezueli, a następnie zarejestrowała te udziały na firmę ochroniarską, która wcześniej należała do Rosnieftu.

Po publikacji Rosnieft przysłał wyjaśnienie, które sprawiło, że RBK zmienił tytuł materiału. Według koncernu nagłówek w pierwszej wersji kwestionował fakt, że Rosnieft pozbył się aktywów w Wenezueli. Koncern oświadczył w pozwie, że publikacja naraża go na "dodatkowe zagrożenie sankcjami" mimo zakończenia działalności w Wenezueli.

O tym, że Rosnieft sprzedał swoje wenezuelskie aktywa rządowi Rosji, media w Moskwie poinformowały w marcu br. Wcześniej Stany Zjednoczone nałożyły na dwie spółki córki Rosnieftu sankcje za handel wenezuelską ropą naftową.
W 2016 r. Rosnieft żądała od gazety "RBK", wchodzącej w skład tego samego holdingu medialnego, odszkodowania w kwocie 3,2 mld rubli (wówczas ponad 50 mln dolarów), również za domniemane szkody dla reputacji biznesowej. Sąd nakazał wtedy "RBK" wypłacenie wielokrotnie niższej kwoty, a następnie sąd apelacyjny uznał, że wydawca nie musi w ogóle płacić odszkodowania. Uznał jednak informacje dziennikarzy za zniesławiające i zalecił opublikowanie sprostowania.

Publikacje na temat szefa Rosnieftu, Igora Sieczyna, są powodem kłopotów renomowanego rosyjskiego dziennika gospodarczego, "Wiedomosti". Doszło w nim do zmiany właściciela i szefa redakcji. Nowy p.o. redaktora, Andriej Szmarow, usunął ze strony internetowej "Wiedomosti" materiał dotyczący Sieczyna. Później dziennikarze "Wiedomosti" wraz z kilkoma innymi redakcjami opublikowali materiał, w którym uznali, że w mianowanie Szmarowa zaangażowany był zastępca Sieczyna i zarazem rzecznik Rosnieftu, Michaił Leontjew.

Igor Sieczyn jest jednym z najbliższych współpracowników prezydenta Władimira Putina; w przeszłości był wicepremierem i wiceszefem administracji prezydenta Rosji.

Zobacz także:

Dodaj nowy Komentarze ( 0 )

DODAJ KOMENTARZ
Redakcja portalu CIRE informuje, że publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu CIRE. Redakcja portalu CIRE nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Przesłanie komentarza oznacza akceptację Regulaminu umieszczania komentarzy do informacji i materiałów publikowanych w portalu CIRE.PL
Ewentualne opóźnienie w pojawianiu się wpisanych komentarzy wynika z technicznych uwarunkowań funkcjonowania portalu. szczegóły...

Podpis:


Poinformuj mnie o nowych komentarzach w tym temacie


PARTNERZY
PGNiG TERMIKA
systemy informatyczne
Clyde Bergemann Polska
PAK SERWIS Sp. z o.o.
ALMiG
GAZ STORAGE POLAND
GAZ-SYSTEM S.A.
Veolia
PKN Orlen SA
TGE
Savangard
Tauron
DISE
BiznesAlert
Obserwatorium Rynku Paliw Alternatywnych ORPA.PL
Energy Market Observer
Gazterm
Innsoft



cire
©2002-2020
mobilne cire
IT BCE